Szakkörök igénybevétele, mindennapos testedzés lehetősége

Szakkörök igénybevételének lehetősége, mindennapos testedzés lehetősége

 

Részlet a Szervezeti és Működési Szabályzatból

 

6.3. A tanórán kívüli foglalkozások

 

A tantárgyi struktúrát alapvetően az intézmény pedagógiai prioritásai és a nevelőtestület szakmai felkészültsége, erősségei, az intézményhasználók elvárásai határozzák meg a rendelkezésre álló időkeret határain belül.

Az összes óraszámból megmaradó időkeret terhére szakköröket, pedagógiai tartalmú egyéb foglalkozásokat szervezünk:

 

Az intézményben a tanulók számára az alábbi –az iskola által vagy az iskola közreműködésével szervezett- tanórán kívüli rendszeres és alkalomszerű foglalkozások működnek, melyek helyét és időpontját a tanév kezdetén a főigazgató-helyettesek rögzítik:

 

A tantárgyi struktúrát alapvetően az intézmény pedagógiai prioritásai és a nevelőtestület szakmai felkészültsége, erősségei, az intézményhasználók elvárásai határozzák meg a rendelkezésre álló időkeret (nemzeti köznevelési törvény 6. melléklete) határain belül.

 

Az összes óraszámból megmaradó időkeret terhére szakköröket, pedagógiai tartalmú egyéb foglalkozásokat szervezünk:

 

–         énekkar

–         sportköri foglalkozások – tömegsport foglalkozások 4+2 sportcsoportban, 2 óra/hét/sportcsoport

–         dráma szakkör

–         kézműves szakkör

–         tantárgyi tehetséggondozó szakkörök

–         a városi tehetséggondozó program 7 moduljának foglalkozásai

–         felzárkóztató csoportok

–         tanulás tanítása, tanulószoba

–         önismereti szakkör

–         idegen nyelvi szakkörök

–         idegen nyelvi nyelvvizsga előkészítő csoport

–         második idegen nyelv (7.-8. évfolyamon)

–         táblás játékok/sakk szakkör

–         néptánc/társastánc szakkör

–         kulturált életvitel (étkezés, társas kapcsolatok, szervezett szabadidő)

–         rajzszakkör

–         grafika irányultságú osztályok esetében egyéni programok kialakítása mellett

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

plusz óra/hét

1

1

1

1

1

1

1

1

 

–         informatika orientáció a német nyelvet tanuló, évfolyamonkénti egy osztályban:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

plusz óra/hét

1/félévtől

1

1

1

1

1

1

1

6.4. A tanulás tanítása, tanulószoba működésére vonatkozó általános szabályok

 

A felvétel a szülő írásbeli kérelmére történik, melyet minden tanév május végéig juttat el az intézmény főigazgatójához. A vezető az előzetes kérelmek alapján szervezi meg a csoportokat. Indokolt esetben a szülő tanév közben is kérheti gyermeke délutáni elhelyezését. A kérelemnek az intézmény vezetője a csoportlétszám függvényében adhat helyt.

 

A délutáni tanulási és egyéb foglalkozásokra lehetőség szerint minden jelentkezőt fel kell venni. Amennyiben a létszám meghaladja a köznevelési törvényben előírt maximum létszámot, a felvételi kérelmek elbírálásakor előnyt élveznek azok a tanulók, akik

 

–         napközbeni otthoni felügyelete nem biztosított

–         mindkét szülője dolgozik

–         hátrányos helyzetűek vagy veszélyeztetettek

–         nehéz szociális körülmények között élnek

–         szülője alacsony iskolai végzettsége miatt nem tud segíteni az otthoni tanulásban

 

Az egyéb foglalkozásokon is a házirend betartása kötelező. Azt a tanulót, aki rendszeresen eltávozik a foglalkozásról vagy a tanulási foglalkozást magatartásával zavarja, az intézmény vezetője kizárhatja a lehetőségből.

 

Az első évfolyamra jelentkezők a beiratkozással (mely az intézmény pedagógiai programjában foglaltak elfogadásának minősül) nyilatkoznak az alsó tagozatos egyéb foglalkozások teljes körű igénybevételéről (8-16 óráig).

 

6.5. Az egyéb tanórán kívüli foglalkozásokra vonatkozó általános szabályok

Minthogy az iskola nem egész napos iskolaként működik, egyedi kérelemmel a tanuló elengedhető a délutáni egyéb foglalkozásról. Ez a szabályozás a 2013/14-es tanévtől elsőként az első évfolyamra, majd felmenő rendszerben érvényes.

 

A tanórán kívüli foglalkozásokra való tanulói jelentkezés –a felzárkóztató foglalkozások és a fejlesztő foglalkozások kivételével- önkéntes, de a jelentkezést követően kötelező. A jelentkezés egy tanévre szól.

A felzárkóztató foglalkozásokra kötelezett tanulókat képességeik, tanulmányi eredményük alapján a tanítók, szaktanárok jelölik ki, a részvétel kötelező.

A fejlesztő foglalkozásra a fejlesztőpedagógus egyéni fejlesztési tervet készít, mely alapján egyénileg vagy kiscsoportban dolgozik a tanulókkal.

A sajátos nevelési igényű tanulók nevelését-oktatást gyógypedagógus bevonásával kell végezni, melyhez segítséget a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján az utazó gyógypedagógusi rendszer nyújt.

 

A tanórán kívüli foglalkozásokon való aktivitás tükröződhet a tanuló szorgalom és szaktárgyi osztályzatában.

 

Szakköröket a tanulók érdeklődésétől függően, a pedagógiai program alapján, az iskolai összes óratömeg lehetőségeinek figyelembe vételével indít az intézmény. A szakkörök térítésmentesek, a tanfolyamok önköltségesek.

 

Az énekkar a tantárgyfelosztásban meghatározott lehetőség szerint és időkeretben működik. Az énekkarba való belépés a kórusvezető javaslatára történik. A kilépés engedélyezését a szülő indoklással, írásban kérheti a főigazgatótól.

 

Az osztályfőnökök évente egy alkalommal, a munkatervben meghatározott időszakban osztálykirándulást szerveznek. A kirándulás tervezett helyszínét, pontos idejét a közösségi nevelés tanmenetben kell rögzíteni. Egy napnál hosszabb kirándulás csak a főigazgató engedélyével, alapesetben a hétvége felhasználásával, többletjuttatás fizetése nélkül szervezhető.

 

Az intézmény a tanulók fejlődésének elősegítése érdekében tanulmányi, sport és kulturális versenyeket szervez, ilyenekre benevez. A versenyek megszervezéséért, a tanulók felkészítéséért a szakmai munkaközösségek illetve a szaktanárok felelősek.

 

Az intézményben a területileg illetékes, bejegyzett egyházak hit- és erkölcstan oktatást szervezhetnek. A részvétel a tanulók számára önkéntes. A foglalkozásokhoz az intézmény tanítási rendjéhez igazodva az etika órák sávjában, az egyéb foglalkozások sávjában biztosít helyiséget. A tanulók hit- és erkölcstan oktatását az egyházak által kijelölt hitoktatók végzik.

 

6.6. A mindennapos testnevelés formái

 

Az intézmény a tanulók számára a mindennapi testnevelést a kötelező heti testnevelés órákon, ezen belül

1-2. évfolyamon heti 3 óra testnevelés, 1 óra néptánc, 1 óra szabadidősport-központú testnevelés

3-8. évfolyamon heti 3 óra testnevelés, 1 óra tartásjavító, rekreáció-központú testnevelés, 1 óra szabadidősport-központú testnevelés

keretei között biztosítjuk.

A délutáni idősávban az egyéb foglalkozások keretében sport-játék alkalmak szolgálják az egészséges életmód fejlesztését, célkitűzéseinek megvalósítását.

Az alapelvek és feladatok az intézmény pedagógiai programjának helyi tanterv részében szabályozottak.

A mindennapos testnevelés törvényes megszervezése érdekében a sportegyesületben igazolt, versenyengedély birtokában versenyszerűen sportolók május 30-ig (vagy keletkezésük után) benyújtják egyesületi igazolásukat, amely mentesíti őket hetente 2 foglalkozás látogatása alól, amennyiben a testnevelés óra a napi órarendben első vagy utolsó.

 

A tömegsport foglalkozások időtartamát a tantárgyfelosztás rögzíti. Az intézmény biztosítja, hogy a sportudvarok és a tornaterem kijelölt időpontokban, testnevelő tanár felügyelete mellett nyitva áll a tanulók számára hét minden munkanapján, a délutáni tömegsport foglalkozásokhoz való részvétel érdekében.

 

 

 

Az oldalt a www.markjanos.hu készítette.
Powered by WordPress | Designed by: WordPress Themes | Thanks to best wordpress themes, Find WordPress Themes and Themes Directory